Ascultarea pasiva si activa

Ascultarea in Coaching

In comunicare exista cel putin un Emitator si un Receptor. Tendinta oamenilor este sa acapareze pozitia de Emitator si sa fie cat mai vocali. O mare calitate au cei ce reusesc sa ramana constant in Receptor, ascultand mai mult si vorbim mai putin. Si aici ma refer efectiv  la procente in timp in cadrul unei discutii. Cineva spunea ca un Manager la inceput de cariera ar trebuie sa Asculte de 3 ori mai mult decat sa vorbeasca. Cu cat urca mai mult ca pozitie in cadrul companiei cu atat mai mult partea cu Ascultarea e mai pregnanta…. Sau ar trebuie sa fie 

 

In coaching exista doua competente care se fundamenteaza legat de Ascultare:

  • Ascultarea Pasiva
  • Ascultarea Activa

Ascultator pasiv este sincer interesat de subiect dar nu da un feedback, ramanand pasiv. Acel feedback poate sa vin si prin limbajul Non-verbal. Acest model il putem folosi intr-o sedinta comuna unde nu suntem direct targetati.

Ascultatorul activ da feedback constant si este total implicat in comunicare. Este mai efficient acest model si oprimizeaza rezultatele in comunicare. Putem sa il folosim …tot timpul