Sedinte eficiente ?

De curand m-am ocupat de teme precum “Presentations skills” si “Meeting Management”, pe care le-am pezentat catre colegi.

In acest articol, voi prezenta cateva elemente cheie ce ar conduce catre sedinte eficiente.
Sedinte eficiente
De multe ori, in cariera mea, am auzit oameni ce veneau dintr-o sedinta sau mergeau intr-o sedinta si erau foarte suparati. Motivele erau multiple, fiecare aratandu-si in general nemultumirea ca “a pierdut o ora”, “ca el nu avea ce sa caute acolo”, “ce mai vrea si asta?”, “mergem la un monolog”, “nu stiam cum sa fug mai repede”….

Exemplele ar putea continua, iar prima idee ce ne vine in minte este de incerca sa ocolim astfel de situatii. Care ar fi niste reguli de aur prin care s-ar evita astfel de situatii?

In primul rand cel ce o organizeaza ar trebui sa se gandeasca daca e absolut necesar sa facem o sedinta formala sau poate putem comunica printr-un mail sau o mica discutie in bucatarie sau la cafea. Daca in final, tragem concluzia, ca nu putem rezolva problema printr-o comunicare informala, vom organiza o sedinta formala.

Cand organizam o sedinta de la inceput trebuie sa avem in vedere urmatoarele aspecte: care ar fi obiectivele ei, cine trebuie sa participe, sa se stabileasca agenda, rolurile, locatia si ora. Aceste lucruri fac parte din pregatirea sedintei si trebuie comunicate catre participanti in prealabil. Putem detalia fiecare aspect, dar in acest moment subliniez ca nu trebuie invitati „toti” in sedita, ci doar persoanele care sunt direct impactate de agenda propusa.

O alta faza a sedintei este sedinta efectiva, unde trebuie sa urmarim agenda, tragerea concluziilor, implicarea participantilor si mai ales sa terminam la timp.

Dupa sedinta e important sa se trimita concluziile si sa se faca un follow-up.

Cand realizam ca sedinta a fost eficienta pentru noi?Am primit informatii utile, chiar daca nu am fost un participant activ si mai ales cand ni s-a trasat o sarcina ? Atunci putem spune ca nu am pierdut timpul… 🙂

Mai multe puteti afla la adresa : Guidelines to Conducting Effective Meetings

Comments are closed.

Citește articolul precedent:
Manager sau leader ? Afla acum….

Mereu s-a pus intrebarea ce e un sef: Manager sau Leader ? Caracteristicele unui Manager ar fi sa isi execute taskurile, sa...

Închide