Principiul lui Pareto in Management

Cunoscuta ca si “Principiul lui Pareto”, “legea 80/20” are la baza un mod simplist de gandire si aplicare: 80% din efecte au la baza un procent de 20% din cauze. Pareto a fost un economist Italian, dar legea a fost enuntata de un inginer american Juran.

Principiul lui Pareto
Pareto a spus ca 20% din populatia lumii detine 80% din ce poate fi castigat. Cei de la Microsoft au vazut ca daca rezolva 20% din bug-urile ce le mai frecvente, vor elimina 80% din erori.

In managementul de proiect, se stie ca 20% din munca depusa (10% la inceput si 10% la sfarsit) este cea care da succesul proiectului.

In Managementul de echipa care ar fi acele task-uri, ce insumeaza 20% si aduc la finalul zilei un beneficiu de 80%? De unde stim ca nu ne focusam pe un task care aduce o valoare adaugata foarte mica?

Raspunsul la intrebarile de mai sus vin o data cu castigarea de experienta. Sunt multi Manageri care nu au un focus precis zilnic, saptamanal, lunar…. Prima intrebare cand incepi ziua de lucru ar trebui sa fie: Care sunt cele trei actiuni pe care le voi face astazi pentru a aduce valoare atat mie cat si celor din jur?

De multe ori, energia se pierde in anumite evenimente ce nu aduc valoare si acest lucru trebuie evitat.

 

Comments are closed.

Citește articolul precedent:
Meeting Management in cateva cuvinte

Meeting management (ppt) from Soft Coaching

Închide